Uvod
Privredno društvo Flying Cargo YU doo Beograd – Zemun, Autoput za Novi Sad 215, Beograd (Zemun) (u daljem tekstu "Fedex Srbija", „mi“, „naš“, „nas“ i sl.) upravlja portalom Flying Cargo Manager koji vam omogućava da kreirate tovarne listove i prateću dokumentaciju (fakture) za carinjenje pošiljki, i to kako za izvozne pošiljke (odnosno pošiljke koje treba da budu poslate iz Srbije u inostranstvo), tako i za uvozne pošiljke (odnosno pošiljke koje treba da budu preuzete u inostranstvu i dopremljene u Srbiju) (u daljem tekstu: “Portal”).
U tom svojstvu, Fedex Srbija želi da vas, putem ovih Uslova korišćenja Portala (u daljem tekstu: „Uslovi korišćenja“), jasno i transparentno obavesti o svim pravilima, zahtevima i uslovima njegovog korišćenja, kako biste od samog početka i za sve vreme njegove upotrebe znali kako ovaj Portal funkcioniše i koja su naša međusobna prava i obaveze u vezi sa njegovim korišćenjem.
Prihvatanje ovih Uslova korišćenja je, isto kao i prihvatanje naše Politike privatnosti koja se odnosi na ovaj Portal, a koja je u svakom trenutku dostupna na Stranici Politika privatnosti, preduslov za korišćenje Portala.
Iz tog razloga, molimo vas da oba dokumenta pažljivo pročitate i da, ukoliko se ne slažete sa bilo kojom odredbom ovih Uslova korišćenja i/ili Politike privatnosti, odmah prestanete sa daljim korišćenjem Portala. U suprotnom, odnosno ukoliko nastavite sa korišćenjem Portala i prethodno potvrdite da ste saglasni sa Politikom privatnosti i Uslovima korišćenja, vaša potvrda smatraće se prihvatanjem svih pravila sadržanih u ovim dokumentima i zaključenjem našeg i vašeg ugovora u vezi sa korišćenjem Portala.
Namena Portala
Portal je jedinstveni elektronski sistem koji vam omogućava da kreirate tovarne listove i prateću dokumentaciju (fakture) za carinjenje pošiljki, i to kako za izvozne pošiljke (odnosno pošiljke koje treba da budu poslate iz Srbije u inostranstvo), tako i za uvozne pošiljke (odnosno pošiljke koje treba da budu preuzete u inostranstvu i dopremljene u Srbiju).
Na taj način, Portal vam omogućava da sve napred navedene aktivnosti brzo i efikasno završite onlajn, odnosno da nam elektronskim putem dostavite sve podatke i dokumente koje je, shodno važećim pravnim propisima Republike Srbije i postojećim zahtevima nadležnih državnih organa, potrebno popuniti i dostaviti, a sve kako bi postupak carinjenja vaših pošiljki mogao da bude završen, odnosno kako bi ocarinjene pošiljke bile poslate vama ili dostavljene licima koja su s vaše strane prethodno opredeljena kao primaoci konkretnih pošiljki.
Pravo na korišćenje Portala i način korišćenja Portala
Pravo na korišćenje Portala imaju samo klijenti privrednog društva Fedex Srbija koji su registrovani korisnici Portala.
Da biste postali registrovani korisnik Portala, neophodno je da najpre pristupite Portalu i da na Portalu kreirate svoj korisnički nalog. Kreiranje korisničkog naloga vrši se izborom opcije Registracija korisnika na Portalu. Kada izaberete ovu opciju, otvoriće vam se prozor Registracija korisnika u koji treba da unesete vaše podatke neophodne za kreiranje korisničkog naloga (korisničko ime/e-mail adresa, ime i prezime i lozinka) i da, nakon njihovog unošenja, kliknete na dugme Registracija u okviru istog prozora. Na taj način, kreiraće se vaš korisnički nalog na Portalu i vi ćete postati registrovani korisnik Portala.
Postupak registracije je potrebno izvršiti samo jednom, odnosno samo kada prvi put ulazite na Portal. Da biste na Portal ušli, odnosno da biste ga koristili svaki sledeći put nakon kreiranja korisničkog naloga, dovoljno je samo da se na Portal prijavite, i to tako što izaberete opciju Prijava korisnika na Portalu. Kada izaberete ovu opciju, otvoriće vam se prozor Prijava korisnika u koji treba da unesete vaše prethodno registrovane podatke, odnosno korisničko ime/e-mail adresu i lozinku i da, nakon njihovog unošenja, kliknete na dugme Prijava na Portal u okviru istog prozora.
Nakon što ste se na Portal registrovali, odnosno prijavili, potrebno je da unesete odgovarajuće podatke o konkretnoj pošiljci, primaocu pošiljke i vrsti carinskog postupka/spoljnotrgovinskog posla (u daljem tekstu: „Relevantni Podaci“), odnosno da, u skladu sa uputstvima na Portalu, kreirate tovarni list za svaku pošiljku koju putem Portala želite da pošaljete u inostranstvo ili da primite u Srbiji, te da nam, ukoliko je primenjivo, pošaljete/popunite/kreirate i druge formulare za carinjenje vaše pošiljke (u daljem tekstu: „Relevantni Obrasci“), kao i, po potrebi i u skladu sa našim instrukcijama, druge relevantne dokumente (u daljem tekstu: „Prateći Dokumenti“), nakon čega će pošiljka biti ocarinjena u najkraćem mogućem roku i isporučena na vašu adresu (u slučaju uvoznih pošiljaka) ili na adresu označenog primaoca u inostranstvu (u slučaju izvoznih pošiljaka).
Relevantni Podaci i Prateći Dokumenti
Svaki korisnik Portala je obavezan da na Portal, odnosno u Relevantne Obrasce, unosi samo i isključivo tačne, precizne i potpune podatke, i snosi isključivu odgovornost za tačnost, preciznost i potpunost unetih podataka, kao i za tačnost, preciznost i potpunost podataka sadržanih u Pratećim Dokumentima. Takođe, isključivo korisnik Portala ima pravo da unete podatke izmeni/dopuni ukoliko mu je na potrebu njihove izmene/dopune ukazano od strane Fedex Srbija ili ukoliko je sam korisnik uočio potrebu da se inicijalno uneti podaci izmene/dopune.
Ukoliko postupak carinjenja i/ili dostavljanje konkretne pošiljke ne može da se sprovede zbog toga što bilo koji od Relevantnih Podataka koji je od strane korisnika Portala naveden na Portalu i/ili u Relevantnim Obrascima i/ili bilo koji od podataka sadržanih u Pratećim Dokumentima, nije tačan, precizan i/ili potpun, Fedex Srbija ne snosi nikakvu odgovornost za takvu netačnost/nepreciznost/nepotpunost i nemogućnost sprovođenja postupka carinjenja i/ili dostavljanja konkretne pošiljke ukoliko je takva nemogućnost posledica isključivo konkretne netačnosti/nepreciznosti/nepotpunosti, pod uslovom da je privredno društvo Fedex Srbija prethodno, ukoliko je to u konkretnom slučaju bilo izvodljivo i/ili moguće, ukazalo korisniku Portala (putem e-maila poslatog konkretnom korisniku na e-mail adresu navedenu od strane konkretnog korisnika) na konkretnu netačnost/nepreciznost/nepotpunost i tražila od njega ispravku/dopunu, ali od korisnika u ostavljenom roku (koji, u zavisnosti od okolnosti svakog konkretnog slučaja/vrste konkretnog spoljnotrgovinskog posla, ne može biti kraći od 2(dva) dana) nije dobila zahtevanu ispravku/dopunu.
U pogledu obrade Relevantnih Podataka i podataka sadržanih u Pratećim Dokumentima, koji predstavljaju podatke o ličnosti (na primer, ime i prezime, e-mail adresa, i dr.), primenjuju se pravila predviđena Politikom privatnosti koja je pomenuta na početku ovih Uslova korišćenja i uvek dostupna svim korisnicima Portala putem gore-navedenog linka. Takođe, svaki korisnik Portala se obavezuje da na Portal i u Prateće Dokumente unosi, odnosno putem takvih dokumenata dostavlja, samo one podatke o ličnosti koje ima pravo da na taj način unese/koristi/dostavlja i snosi sve pravne posledice u slučaju suprotnog postupanja.
Korisničko ime i lozinka i brisanje korisničkog naloga
Svaki korisnik Portala je obavezan da svoje korisničko ime i lozinku čuva od neovlašćenog pristupa od strane trećih lica i isključivo je odgovoran za sve posledice koje mogu nastupiti ukoliko zbog neodgovarajućeg čuvanja dođe do bilo kakvog neovlašćenog korišćenja njegovog korisničkog naloga od strane bilo kog trećeg lica.
Ukoliko dođe do bilo kakvog neovlašćenog korišćenja konkretnog korisničkog naloga, bez obzira da li to naknadno utvrdi sam korisnik ili Fedex Srbija, posledica takvog neovlašćenog korišćenja biće brisanje konkretnog korisničkog naloga. U tom slučaju, korisnik čiji je korisnički nalog obrisan, ima pravo da nastavi sa korišćenjem Portala, ali se mora ponovo registrovati, odnosno mora kreirati novi korisnički nalog.
Takođe, ukoliko dođe do gore-opisanog neovlašćenog korišćenja korisničkog naloga usled kojeg Fedex Srbija pretrpi bilo kakvu, materijalnu ili nematerijalnu, štetu, korisnik Portala koji je odgovoran za takvo neovlašćeno korišćenje svog korisničkog naloga, obavezan je da nam nadoknadi svu pretrpljenu štetu.
Relevantni Obrasci
Relevantni Obrasci predstavljaju obrazac tovarnog lista i, ukoliko je primenjivo, drugih relevantnih dokumenata, koje je potrebno popuniti kako bi postupak carinjenja pošiljki i/ili dostavljanja ocarinjenih pošiljki bio uspešno završen. Reč je o obrascima koji su propisani i/ili u praksi korišćeni od strane nadležnih državnih organa i/ili koje je u svom radu, shodno postojećoj praksi na lokalnom tržištu, kreirao Fedex Srbija.
U tom smislu, mi ćemo nastojati da svi Relevantni Obrasci koji su dostupni putem Portala budu odgovarajući za ispunjenje konkretne svrhe i ažurni. Međutim, imajući u vidu da se i regulatorni zahtevi i praksa, vremenom mogu menjati, zadržavamo pravo da, bez ikakvih pravnih posledica, Relevantne Obrasce naknadno izmenimo ili zamenimo drugim Relevantnim Obrascima, kao i da od korisnika Portala koji su Relevantne Obrasce već popunili i podneli putem Portala, naknadno zatražimo da popune i podnesu izmenjene/druge/nove Relevantne Obrasce.
U pogledu obrade podataka sadržanih u Relevantnim Obrascima, koji predstavljaju podatke o ličnosti (na primer, ime i prezime, adresa stanovanja, i dr.), primenjuju se pravila predviđena Politikom privatnosti koja je pomenuta na početku ovih Uslova korišćenja i uvek dostupna svim korisnicima Portala putem gore-navedenog linka. Takođe, svaki korisnik Portala se obavezuje da u Relevantne Obrasce unosi, odnosno putem takvih dokumenata dostavlja, samo one podatke o ličnosti koje ima pravo da na taj način unese/koristi/dostavlja i snosi sve pravne posledice u slučaju suprotnog postupanja.
Plaćanje za usluge pružene putem Portala
Plaćanje za naše usluge (carinjenje i transport pošiljaka), uključujući, ukoliko je/u meri u kojoj je primenjivo, i sve prateće troškove, može da bude izvršeno na nekoliko načina, po izboru korisnika Portala/prema relevantnim okolnostima svakog konkretnog slučaja/plaćanja, i to:
- On-line plaćanje platnim karticama putem interfejsa pružaoca usluge online plaćanja, odnosno privrednog društva TENFORE DOO BEOGRAD PLATNA INSTITUCIJA, Dobračina 60, Beograd (Stari grad) (u daljem tekstu: „Tenfore“) kao našeg izabranog pružaoca predmetnih platnih usluga, a sve prema opštim uslovima Tenfore-a dostupnim na https://www.tenfore.rs;
- Plaćanje fakturisanog iznosa prema fakturi koju mi izdamo konkretnom korisniku Portala, i to na način/u roku koji su navedeni u konkretnoj fakturi, a što uključuje i opciju plaćanja skeniranjem QR koda sadržanog na fakturi, i
- Plaćanje pouzećem, odnosno plaćanje našem kuriru prilikom preuzimanja konkretne pošiljke, i to u gotovini ili korišćenjem platnih kartica, prema izboru primaoca konkretne pošiljke.
U pogledu online plaćanja preko Tenfore-a, kako je navedeno pod tačkom 1. iznad, napominjemo sledeće:
- Kompletni proces se obavlja putem interfejsa za izvršenje transakcija obezbeđenog od strane Tenfore-a, odnosno na zaštićenoj web-stranici Tenfore-a, na koju smo obavezni da preusmerimo svakog korisnika Portala koji se opredeli za opciju online plaćanja, tako da podaci o platnim karticama korišćenim od strane korisnika Portala prilikom predmetnih plaćanja, a koji su neophodni za izvršenje transakcija (u daljem tekstu: „Podaci o platnim karticama“), ni u jednom trenutku nisu dostupni našem sistemu i mi ih ni na koji način ne obrađujemo;
- Prilikom unošenja Podataka o platnoj kartici, predmetne informacije se prenose putem javne mreže u zaštićenoj (kriptovanoj) formi upotrebnom SSL protokola i PKI sistema, kao trenutno najsavremenije kriptografske tehnologije;
- Korišćeni tip transakcije je Authorization ili DMS (DualMessage) tip transakcije koji podrazumeva dva koraka u obradi transakcije, odnosno on-line autorizaciju transakcije ili rezervaciju sredstava (DMS1 – Authorization) i off-line naplatu rezervisanih sredstava (DMS2 – Capture), odnosno naknadnu potvrdu autorizacije iniciranu nakon otpreme robe, odnosno pošiljke;
- Ukoliko se iz bilo kojih razloga ispostavi da isporuka pošiljke, za koju su rezervisana sredstva na računu korisniku, neće biti izvršena, pokrenuće se procedura ukidanja rezervisanih sredstava (storno DMS1);
- Svakoj prihvaćenoj narudžbini/nalogu se, pre iniciranja naplate, dodeljuje jedinstveni identifikacioni broj (JIB) i svakom korisniku se predočava specifikacija svake konkretne narudžbine, kao i njena cena, a po završetku naplate se, bez obzira na ishod plaćanja (uspešno ili neuspešno), svakom korisniku dostavlja, putem e-maila, potvrda o plaćanju odgovarajuće sadržine;
- Potvrda o plaćanju obuhvata informaciju o ishodu plaćanja i implikaciji na stanje računa platne kartice (uspešno – račun platne kartice zadužen ili neuspešno – račun plate kartice nije zadužen), kao i određene podatke o konkretnom korisniku (ime i prezime, e-mail adresa i adresa), o konkretnoj narudžbini (uključujući i gore-pomenuti JIB, cenu, količinu i porez), o nama (naziv, PIB i adresa) i o konkretnoj transakciji (datum i vreme transakcije i parametre dodeljene transakciji, uključujući i referentnu oznaku/broj transakcije);
- Ukoliko je, bez obzira na razlog, potrebno da se izvrši povraćaj naplaćenih sredstava korisniku, delimično ili u celosti (tzv. storno transakcije), povraćaj će se izvršiti isključivo preko VISA, EC/MC i Maestro, Amex i Dina metoda plaćanja;
- U slučaju reklamacije korisnika u vezi sa izvršenom transakcijom, Tenfore je zadužen za rešavanje svake konkretne reklamacije, a mi smo obavezni da na zahtev Tenfore-a, istom dostavimo sve relevantne podatke o konkretnoj transakciji uključujući i potvrdu o plaćanju i dokaz o izvršenoj dostavi konkretne narudžbine, odnosno pošiljke. Korisnik se može obratiti na mail info@flying-cargo.rs za sva dodatna pitanja;
- Sva plaćanja biće izvršena u lokalnoj valuti Republike Srbije – dinar (RSD).Za informativni prikaz cena u drugim valutama koristi se srednji kurs Narodne Banke Srbije. Iznos za koji će biti zadužena Vaša platna kartica biće izražen u Vašoj lokalnoj valuti kroz konverziju u istu po kursu koji koriste kartičarske organizacije, a koji nama u trenutku transakcije ne može biti poznat. Kao rezultat ove konverzije postoji mogućnost neznatne razlike od originalne cene navedene na našem sajtu;
- PDV je uračunat u cenu i nema skrivenih troškova;
- Dostava/preuzimanje robe se vrši po evidentiranoj uplati korisnika. Potvrda o plaćenoj usluzi se dostavlja na mail.
Prava intelektualne svojine na Portalu i brisanje korisničkog naloga
Fedex Srbija je isključivi nosilac autorskih i drugih prava intelektualne svojine na Portalu uključujući njegovu strukturu, formu, dizajn i sadržinu. Nijedan korisnik Portala nema pravo da na bilo koji način koristi bilo koju komponentu Portala, da je u celosti ili delimično kopira, da omogućava njeno korišćenje bilo kom trećem licu i/ili pokuša da na bilo koji način promeni bilo koju komponentu Portala – jedino pravo koje svaki registrovani korisnik Portala stiče registracijom/prijavom na Portalu jeste pravo da u postojeći sistem i Relevantne Obrasce unese podatke koje je u njih potrebno uneti, shodno instrukcijama dostupnim na samom Portalu, kako bi označene pošiljke bile ocarinjene i dostavljene označenim primaocima.
Bilo kakvo korišćenje i/ili pokušaj korišćenja Portala na bilo koji način suprotan gore navedenom daje nam pravo da konkretnom korisniku onemogućimo korišćenja Portala, odnosno da obrišemo njegov korisnički nalog, kao i da protiv njega pokrenemo odgovarajuće pravne postupke, a sve kako bi se bilo kakva povreda naših prava intelektualne svojine sprečila ili adekvatno pravno sankcionisala.
Korišćenje Portala u protivzakonite svrhe i brisanje korisničkog naloga
Ukoliko utvrdimo ili saznamo na bilo koji drugi način, da je bilo koji korisnik Portala zloupotrebio ili pokušao da zloupotrebi Portal ili da ga je u bilo kom trenutku iskoristio ili pokušao da iskoristi na prevarni i/ili drugi protivzakoniti način i/ili u druge protivzakonite svrhe (na primer, pogrešnim navođenjem vrednosti i/ili vrste pošiljke i/ili vrste spoljnotrgovinskog posla), (1) onemogućićemo dalje korišćenje Portala konkretnom korisniku tako što ćemo obrisati njegov korisnički nalog, (2) obustavićemo, ukoliko je to izvodljivo, dalje sprovođenje konkretnog postupka carinjenja/špedicije, i takođe ćemo, prema okolnostima svakog konkretnog slučaja i u skladu sa važećim pravnim propisima, (3) prijaviti te okolnosti nadležnim državnim organima/sarađivati sa nadležnim državnim organima i/ili pokrenuti odgovarajuće pravne postupke protiv lica odgovornih za konkretno protivpravno postupanje.
Odustanak od carinjenja/transporta
Ukoliko korisnik Portala, nakon iniciranja postupka/aktivnosti na Portalu, ne dostavi sve Relevantne Podatke i/ili bilo koji od Relevantnih Obrazaca i/ili bilo koji od Pratećih Dokumenata, u roku od 5 (pet) radnih dana, smatraće se da je odustao od carinjenja/transporta konkretne pošiljke.
Ukoliko korisnik Portala pošalje, odnosno kreira odgovarajući tovarni list za konkretnu pošiljku i/ili druge popunjene Relevantne Obrasce, a nakon slanja navedenog dokumenta/dokumenata „FedEx Srbija“ pristupi realizaciji transporta i obavi carinjenje pošiljke on nema pravo da, odustane od carinjenja konkretne pošiljke, odnosno obavezan je da plati sve dažbine i troškove nastale usled konkretnog carinjenja, uključujući i našu fakturu na ime usluge carinjenja i sve prateće troškove koje smo, u meri u kojoj je primenjivo, opravdano imali u vezi sa konkretnim carinskim postupkom, kao i sve relevantne transportne troškove.
Kontakt – Korisnički servis
Ukoliko imate bilo koje pitanje u vezi sa informacijama sadržanim u ovim Uslovima korišćenja i/ili načinom/uslovima/pravilima korišćenja Portala i/ili u vezi sa konkretnim nalozima/transakcijama, uključujući i pitanja odustanka od carinjenja/otkaz i reklamacija, možete da nas/naš Korisnički servis, kontaktirate putem telefona 011.3109.400, e-mail-a csa@flying-cargo.rs ili dopisom na našu adresu navedenu na početku ovih Uslova korišćenja.
Reklamacije
Pošiljaoc može da izjavi reklamaciju zbog oštećenja ili umanjenja sadržine pošiljke odmah prilikom uručenja pošiljke primaocu ili drugom ovlašćenom licu ili najkasnije narednog radnog dana. Reklamacija se podnosi u pismenoj formi. Oštećenja pošiljke moraju da budu vidna i konstatovana pred kurirom u inostranstvu prilikom isporuke. Otpremnik (‘‘FLYING CARGO YU’’ d.o.o.) je dužan da se izjasni o reklamaciji u roku od 30 dana od dana podnošenja iste. Ako pošiljalac ne podnese reklamaciju u skladu sa ovim uslovima, gubi prava koja mu po tom osnovu pripadaju.
U slučaju gubitka pošiljke primenjuju se pravila IATA, organizacije za naknadu štete.
Za rešavanje reklamacionih zahteva kao što su eventualna oštecenje ili gubitak pošijlke nadležan je ogranak Fedex-a u Nemačkoj.
Maksimalna naknada po FedEx koverti i FedEx Pack je u protivvrednosti 100 USD. Pošiljke veće vrednosti se ne mogu pakovati u FedEx koverti i FedEx Pack.
Kada je u pitanju pošiljka u pakovanju klijenta, ili Fedex kutijama, nadoknada ne može da bude veća od one koja je deklarisana i prikazana na tovarnom listu. FedEx će eventualnu naknadu štete isplatiti najkasnije u roku od 6 meseci od dana utvrđivanja štete od strane ovlašćenih organa FedEx-a. FedEx kao ni ‘‘FLYING CARGO YU’’ d.o.o. ni u jednom trenutku ne prihvataju niti će isplatiti naknadu za pretrpljenu indirektnu štetu.
Izmene Uslova korišćenja
Imamo pravo da izmenimo ili dopunimo ove Uslove korišćenja, iz regulatornih ili drugih legitimnih razloga. O tome ćemo vas uvek obavestiti putem e-maila i poslati vam i link za pristup toj novoj verziji Uslova korišćenja koja će bez odlaganja biti objavljena i na Portalu. Ukoliko i nakon takvog objavljivanja, odnosno obaveštavanja putem e-maila o navedenoj promeni, nastavite sa korišćenjem Portala, smatraćemo da prihvatate te nove Uslove korišćenja. U svakom slučaju, savetujemo vam da redovno proveravate aktuelnu verziju Uslova korišćenja na Portalu, kako biste u svakom trenutku bili informisani o aktuelnim pravilima, odnosno uslovima korišćenja Portala.
Važeća verzija ovih Uslova korišćenja je verzija od 1. Januara 2025. godine.